och som jag längtar...

... jag kanske är löjlig. men jag är verkligen en såndär typisk tjej. min högsta dröm är att få förlova mig, och sedan få gifta mig. dock tror jag inte krille förstår det... framför allt så är han inte intresserad.
men det är verkligen något som jag längtar efter. nått fint som jag vill minnas hela mitt liv. och nu har jag hittat killen jag vill dela resten av mitt liv med.... så, varför inte?
jag hade dessutom lite frågor om hur man gör med förlovningsringen när man gifter sig. som kvinna får man ju liksom TVÅ ringar då. ska man  slänga förlovningsringen och bara ha vigselringen? jag frågade en tant på ett forum och fick detta svar:

Förlovningsringen sitter enligt svensk sed på vänster ringfinger och flyttas under själva vigselakten till höger ringfinger för att vigselringen ska få sin plats längst in på vänster ringfinger. Efter vigseln flyttas förlovnignsringen tillbaka och sätts utanför vigselringen. Vigselringen är den riktiga trohetspanten och ska ges den plats där den alltid ska finnas, medan förlovningsringen kan ses mer som en prydnad.
Detta är det logiska, traditionella och etablerade sättet. Men självklart gör man som man vill. Det finns ingen lag i detta ämne!




nu är det upp till chrisitan fridén.

Kommentarer
Postat av: Fanny

vad gulligt :) hoppas han friar snart då :)

Hoppas du får en trevlig kväll :)

2008-08-29 @ 19:54:59
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/
Postat av: Caroline Rullgardin

haha ojojoj, nu får han mycket press på sig :D push it baby

2008-08-30 @ 13:01:20
URL: http://enbyggtjejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0