och vad händer med julen?

jag kom o tänka på hur min jul kommer att se ut iår, när jag läste carros blogginlägg om hur problematiskt det kommer bli... för alla jular i hela mitt liv har sett likadana ut, med undantag för förra julen dock.
men innan dess har det vart samma. julfrukost med mamma, pappa och linus. öppna varsitt morgonpaket, långduscha och ta tid på sig för att göra iordning sig. vid tvåtiden har vi alltid satt oss i bilen och åkt till långedrag och släkten.
klockan tre sitter hela släkten framför tvn o tittar på kalleanka, sedan är det julbord och slutligen är det julklappsutdelning. högarna med paket är typ megastora och det tar minst två timmar varje gång att dela ut dem. så har alltid julen sett ut.
förrutom förra året då, då blev det jul hemma med bara familjen, krille och mormor. och linus var bara med halva julafton eftersom han nu är tillsammans med pernilla, och de var halva julafton hos henne. men vad händer i år?

krille och jag har nu flyttat hemifrån. och visst, hade det vart förra julen hade vi kunnat vara hos krilles familj på dagen, och sen hos min familj på kvällen. men eftersom krilles föräldrar nu är skilda så är det inte riktigt så enkelt. dessutom ska linus och pernilla iväg med hennes famil. jag vill självklart att krille ska få fira jul med vem han vill, men jag vill ju vara med min familj också. något jag därimot inte vill är att jag och krille ska dela på oss.
ett annat problem är att jag jobbar på julafton - på dagen. så då måste vi åka till 3-4 olika familjer på typ ett par timmar under kvällen. i-landsproblem kanske, men julen är viktigt för mig och jag vill ha någon slags tradition. det hela kanske slutar med att jag och krille sitter ensamna hemma och äter julmat?

Kommentarer
Postat av: Morsing

Det blir alltid svårt när folk skiljer sig. Jag älskar julen men vill inte ens tänka på julafton i år. Alla ska vara hos mamma och hennes familj i Gävle utom pappa som ska vara ensam någonstans. Känns det kul? Nej. Vet inte hur det blir med det här med "Merry Christmas".

2008-11-24 @ 00:41:35
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: My

Jag förstår dig gumman. Jag kanske också ska jobba på julafton.

2008-11-24 @ 14:22:57
URL: http://beforesixteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0