stockholm!

sådär, då var man hemma igen från den lilla stockholmsvistelsen! igår morse drog jag och krille med oss våra mammor i bilen på hemlig utflykt. och vi talade inte om vart vi skulle. gissa om dem var nyfikna ;) men någon gång efter våran kissepaus i gränna började dem med gissningslek och efter ytterligare 10-20 mil kom dem fram till att det måste vara stockholm vi är på väg till. och dem hade så rätt! gissa om dem tjöjt av lycka när dem fick reda på att det var stevie wonder vi var på väg att se?
krille körde hela vägen upp, och vi stannade många gånger för att fika, kissa och sträcka på oss.

väl uppe i hufvudstaden hade vi eftermiddagen fritt. vi gick runt på stan och spanade in sånt man bara måste kolla när man ändå är i sthlm - som slottet, gamla stan och plattan.
och det mest sjuka av allt. vi åker 50 mil bort - och vem springer jag på mitt bland att folkkaos på drottninggatan - om inte henrietta och hanna! dem hade vart och sett coldplay kvällen innan. och jag hade MASSOR med klasskompisar som åkt upp till sthlm denna dag - remina, sandra, rebecka, erik, ellen.... någon jag missat? ganska kul att man inte träffat dem på ett halvår, och så springer vi runt i stockholm alla på samma dag.

vi käkade middag i kungshallarna och efter det lämnade vi av krille på en bio - inte ska väl han springa runt ensam i stora staden en fredagskväll. (och ja, han VÄGRADE att gå med på stevie wonder)
så jag, mamma och marie tog t-banan till globen och slog oss till ro på våra sittplatser. men vi är inga mesar, det fanns bara sittplatser att välja på - men betyder det att man måste sitta ner? nejdå. vi stod och dansade, klappade takten och sjöng med typ hela konserten.
och konserten var SJUKT BRA! i början var den riktigt bra, sen blev den lite småseg en liten bit in mot mitten. men sedan exploderade det och stevie leveredade hit efter hit. sir duke, i just called to say i love you och jaaa. ni vet ALLA bra låtar.
när konserten var slut var vi alla tre väldigt nöjda med kvällen. vi mötte upp krille som stod med bilen utanför globen på pakeringen. sakta började vår färd genom sverige - tillbaka till göteborg och framsidan!
dock tog inte hem resan riktigt lika många timmar som ditvägen. vi stannade bara för att tanka en snabbis, sen rullade vi i 130 hela vägen. och krille fick ligga och vila med mig i baksätet, eftersom marie och mamma tog över framsätet.
var väl hemma runt 5 imorse. och så var det upp halv 8 för att jobba! och gissa vem som sitter här och är megatrött nu? jo, lisa larsson.

men på jobbet är jag iallafall och jag ska försöka stå ut!
TACK STEVIE FÖR EN UNDERBAR KONSERT!
och tack krille för att du är en underbar pojkvän och en grym chaufför! <3


Kommentarer
Postat av: My

AAAAH! :D Vad kul för er! :D <3

2008-09-20 @ 12:20:55
Postat av: Mli

Grattis på namnsdagen :)

2008-09-20 @ 17:43:30
URL: http://mlievensson.blogg.se/
Postat av: Remina

Åh, fan vad nice att se Stevieponken! :D Han lär ha varit helt fantastisk! Mjo, men Stockholm är faktiskt lite väl stort... Fast väldigt vackert :)

2008-09-20 @ 18:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0