ont, det gör ont - lika ont som årets omgångar i allsvenskan

och nej, jag gillar inte lena ph. men ont har jag!
igår satt jag på tandakuten och fick tillslut träffa en tandläkare. även han vägrade dra ut den jävla visdomstanden, men jag fick iallafall riktigt bra värktabletter och mycket penecelin. så jag klarar att jobba helgen trots att jag har ont.


jag har ju blivit fruktansvärt dålig på att uppdatera min blogg, vilket jag skämms lite för. men men! nu gör jag det, så håll käften, var glad och läs bara :)
senaste tiden har vart bra tid! jag jobbade som jag ju skrev sist hela påskhelgen. men sedan, tisdag onsdag och torsdag var jag ledig! och gissa om jag tog till vara på dem dagarna? yes!

i tisdags tog jag sovmorgon, och det blev en total slappdag. jag och krille bråkade en stund, vilket resulterade att jag kastade modemet i golvet så vi blev utan internet! spännande. men vi lyckades få igång det efter härliga samtal med comhems support!
resten av den dagen spenderades bara hemma, och för första gången på ett år somnade jag innan klockan tolv. jag tor jag somnade 22:30 typ.


onsdagen var den bästa av alla dagar på riktigt länge! krille skulle till arbetsförmedlingen ganska tidigt, så jag passade på att gå upp lika tidigt för att duscha och göra iordning mig. sedan tog han bussen till stan, och jag tog bussen till partille. där hämtade jag bilen och sedan åkte jag för att hämta krille och köra hem honom. vi tog vägen om IKEA för att käka frulle. mums!
sedan började den spännande resan för mig. när jag hade släppt krille hemma åkte jag först till freeport och tog en runda där, sedan åkte jag vidare in till kungsbacka för att fönstershoppa lite.
klockan två hämtade jag maggie vid hennes skola i åsa som inte ligger långt ifrån varken varberg eller kungsbacka.
och gissa vart man åker om man är nära varberg? jo, ullared!
vi kom dit vid tre tiden, och sedan körde vi några trevliga timmar inne på gekås. jag fick handlat mycket nödvändiga grejer, men inte så sjukt mycket roligt.
mest bomull, handukar, strumpor, toalettpapper, shampo och annat tråkigt men ack så nödvändigt! köpte visserligen lite fina ljusstakar som vi ska ha i nya lägenheten :)
och jag köpte studentprylar i mängder! så, ni som tar studenten i vår och bjuder mig vet vart alla presenter kommer ifrån ^^
det jobbiga är att jag tror att alla studenbarnen tar studenten samma dag. liksom, jag kan inte dela mig på tre.
men om jag kunde det skulle carro få mitt huvud, sara mitt hjärta och micke mina ben med allt därtill ^^ haha

hur som helst var det en mysig dag tillsammans med maggie på ullared. på vägen hem stannade vi i varberg o käkade, och vi hann självklart med ännu lite mer shopping på gina tricot innan dem stängde klockan åtta.
i bilen hade vi party av första klass! på ullared köpte jag en "absolut sommarklassiker" album, med tre underbara sommarskivor! ni skulle sett när vi dunkade förbi alla pensionärer på vägen med högsta musik i högtalarna, rutorna nerdragna och körde på tok för fort.


sedan blev det torsdag. mer eller mindre hela torsdagen gick åt till att packa. så nu är lägenheten mer eller mindre helt tom på prylar! vi har kvar tvn på golvet, soffan, sängen och datorn. alla småsaker och detaljer och tavlor är nerpackade för gott.
vi körde fram och tillbaka till sävedalen med saker, och slutligen var vi klara. vi har lite kvar, men det är som sagt saker som används fram tills den dagen vi flyttar på riktigt.
torsdagskvällen var en mysig kväll :) jag lyckades dra med mig krille på fotboll! öis - örebro. krille var inte heller speciellt impad av den nya arenan. jag säger ju det! förra gamla ullevi var bättre, det går inte att komma ifrån...
matchen slutade olyckligt med förlust för öis. när ska det vända egentligen? jag tror det behövs ett mirakel....



Kommentarer
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

sv; ja, så sjukt fina är dom verkligen :D

2009-04-18 @ 17:56:15
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0