hur kan helgen försvinna så?

helgen bara försvann - igen!
i fredags körde vi svärmor marie upp till orust och hennes nya gubbe. därefter åkte vi hem till hennes lägenhet som nu var tom och hade mysig tvkväll - tittade på reprisen av filip och fredrik när håkan hellström var på besök! vilken man det är alltså. vore han inte gaisare, så vore han nästan perfekt.

lördag - och vi sov bort hela dagen. klockan två ringde hemtelefonen - mamma väckte oss, och ville att pappa skulle komma bort till oss och sätta upp en hylla. så vi fick helt enkelt pallra oss upp. passade på att ta en liten shoppingtur. men inte en shoppingtur a lá kläder, smink och skor, utan en pappa-shopping-tur. köpte HDMI-kablar och såntdär tråkigt, men ack så nödvändigt (enligt min tekniknörd till sambo iallafall....)
det blev iallafall filmkväll denna kväll också - tillsammans med maggie. "vi hade iallafall tur med vädret - igen" som jag och krille visserligen sett innan. men det gör inget! den är så bra.... den är så svensson....den är så.... svensk! hurra!


igår hade vi en del av släkten hemma! mormor, bror, pernilla mfl. jag och krille var duktiga! vi städade hela lägenheten. dammde, dammsög, skurade, diskade och torkade av!
dessutom var jag mammaduktig och bakade en äppelpaj, som blev succé vill jag lova! inte för att min mamma är duktig på att baka.... men mammaduktig var ett bra ord.
söndagen avslutades med en tripp till hönö där vi hälsade på mamma och pappa i sommarstugan - och inte heller där är mamma mammaduktig. utan vi skulle käka middag där ute och förväntade oss god hemmalagad västkustmat. när vi kom stod mamma med menyn till pizzrian i högsta hugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0