varsel suger kuk

jag är så otroligt ledsen! mitt jobb är inte det allra roligaste.... eller liksom, det blir ganska tröttsamt att sitta i telefon eller i chatt med kunder hela dagen och hjälpa otacksamma jävlar med deras bredband, telefon eller digitaltv.
men jag gillar mitt jobb ändå - fast av andra anledningar. mest för att jag har så underbara kollegor! dem gör verkligen min dag. man har alltid någon att snacka skit med, alltid någon att skvallra med. att ha kollegor runt omkring sig som man älskar är viktigt när man sitter 9 timmar framför en skärm i ett teliahus som är stort som ett slott.
men vad tror ni händer nu? i varslets tider? jo, dem kollegorna jag sitter med i mitt team blir varslade! de kollegor som jag tycker mest om på hela arbetsplatsen måste gå - och jag kommer tillhöra ett nytt team med gamla kärringar och gubbar istället som inte riktigt är på samma nivå som jag när det gäller någonting.

hur tänker ni när ni ska varlsa såhär mycket folk? supporten kommer inte alls hålla samma klass längre - vi blir ju knappt några kvar. och dem få som är kvar tappar helt lusten att göra ett bra jobb, eftersom vi inte kommer trivas med omgivningen.


frågan är, hur länge till kommer telia har nordens bästa tekniska support?





Kommentarer
Postat av: Pinky - it's my life bitches!

nej vad ledsamt! Du hade ju tur att inte du blev varslad, men fattar ju din oro i alla fall. Hoppas det ordnar upp sig med den jäkla världsekonomin snart! Ha en fin sommar! =) Kramar!

2009-06-25 @ 11:27:00
URL: http://piinkys.blogg.se/
Postat av: Sassa

Hej. Tack för din fina kommentar. Den värmde verkligen. Din blogg är inte dum den heller ska du veta. Nu har jag något nytt att läsa.

Ha en skön dag i solen.

Kram

2009-06-25 @ 13:56:13
URL: http://bitchqueen.blogg.se/
Postat av: ful du är

usch tjockis gris

2009-07-06 @ 16:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0