sunday morning

har alla ställt fram klockan en timma nu? jag gjorde det igår kväll, men trots det så lyckades jag med konsten att komma PRECIS i tid till jobbet. grymt nära en försening!
jag och krille sov i kållered eftersom krille jobbade där inatt. jag satte klockan på åtta (föredetta sju) men av någon anledning stängde jag av alarmet första gången telefonen ringde istället för att klicka på znooze. och det resulterar i att jag vaknar 09:01. jag började jobba 09:15. jag flög upp ur sängen, i ett par mjukisbyxor och en urtvättad mjukiströja. på med skorna, och så borstade jag igenom håret på väg upp mot bilen.  
sedan fick jag köra i ilfart till jobbet! tur att det var söndagsmorgon och inte så mycket trafik.
 hur som helst, jag var utanför jobbet 09:17, så jag fick helt klart godkänt. från sängen - till jobbet på 16 minuter. det är bra jobbat! dock har jag inte borstat tänderna. jag får köpa tuggummi på min första rast sen! ;)


igår efter jobbet åkte jag, krille, pe & hans polare upp på ramberget för att se nedsläckningen över göteborg, under "earth hour" men fyfan vilken besvikelse! jag såg inte en enda lampa som slocknade! jag och säkert 300 pers till stod på ramberget o bara väntade.... men när klockan var 20:45 insåg vi att det blir nog inte mörkare än såhär.
ENDA stället där dem hade ansträngt sig för att släcka ner var på avenyn. så där tog vi en liten cruise med bilen. sen var den mörka timman över.
jag var iallafall nöjd, då jag visste att våran lägenhet hemma i lövgärdet var kolsvart!  hur firade ni earth hour?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0