kaosnatt!

 

 

igår kväll vid åttatiden, när jag fortfarande satt kvar på jobbet ringde min sambo och sa att han hade ramlat, att han knappt kunde stödja sig på benet för att det gjorde så ont.
jag fick hämta upp honom, och vi åkte till östra sjukhusets akutavdelning.
efter en liten stund i väntrummet var det krilles tur. där kikade dem på foten och sa att vi måste åka vidare till gamlestans akutmottaging för att träffa en ortoped.
sagt och gjort! vi körde ner till gamlestan där dem också ganska fort tog in krille i ett rum hos en läkare. men den läkaren kunde inte heller avgöra om det var en skelettskada eller bara en kraftig stukning och svullnad.
vi fick en remiss till mölndals akutmottagning där vi skulle på röntgen.
när vi är på väg tycker jag det låter konstigt om bilen, och den drar väääldigt åt vänster. gissa  vad som hänt? jo, då har vi fått punktering på biljäveln!
vi fick ställa oss intill vägen och ringa min far som kom för att hjälpa oss att byta till reservdäcket. när det väl var på, gissa vad som händer då? jo, vi upptäcker att även reservdäcket läcker luft.... så pappa fick åka land och rike runt för att hitta en bensinstation som kunde tänka sig att låna ut lite pumpar och grejer, så vi iallafall kunde få rulla hem bilen till pappa...
sedan fick vi ta mamma & pappas bil och köra ut till mölndals sjukhus. röntgen visade ingen skelettskada, utan det var som vi misstänkte från början.
en kraftig stukning och en rejäl svullnad.
så nu hoppar krille runt på ett ben med en skena runt foten, och vi kommer bli x antal tusen fattigare pga att vi får köpa ett nytt specialdäck. kaosnatt! menmen, det kunde vart värre!


xx


Kommentarer
Postat av: Linnea Olsson

Naaaw gumman då, låter som en riktig pissnatt =(. Men på fredag då blir det förhoppningsvis inga sjukhusnesök och stuknigar utan bara mys!

2010-10-19 @ 21:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0