sister golden hair

läste i en bekants blogg om hår nyss och kom å tänka på att jag har börjat tappa väldigt mycket hår. visserligen har jag väldigt mycket hår att ta av, har alltid haft väldigt mycket och tjockt hår, så jag är inte direkt tunnhårig än. men jag märker stor skillnad från tidigare.
nu måste jag liksom tömma borsten efter jag borstat ut håret varje morgon...
började käka silica-tabletterna förra veckan igen som ska ge starka naglar och ett starkare hår. förra gången jag åt dem fungerade det, men denna gången har jag inte märkt någon skillnad. inte än i alla fall.
sen ska jag väl erkänna att jag inte vart speciellt snäll mot mitt hår. senaste året har jag nog gjort blonda slingor 5-6 gånger och jag märker ju att håret blir slitet. jag slarvar dessutom mer och mer med inpackningar.
innan gjorde jag alltid en inpackning i alla fall en gång i veckan. nu gör jag det knappt alls...


funderar på om jag verkligen orkar en höst och vinter till med blont hår. det är svårt att sköta på vintern... på sommarn är det fint ändå, när det bleks av solen. då är det också okej med lite mörkare utväxt.
men på vintern behöver man fixa mycket med det. slinga, använda silverschampo, köra inpackningar osv. då är det lättare med ett brunt/rött hår som man bara kan slänga i en schampotoning i när det börjar se trist ut.
jag får fundera... har en tid hos min frissa i slutet på augusti. då får vi se om jag kommer ut mörkhårig eller ej.

 


här var jag rödhårig... 


Kommentarer
Postat av: Sabbelabbe

Tappar ni hår :O Elelr vänta, nu misstolka jag nog, ni tappade hår INNAN ni började med LCHF? Äter du fortfarande LCHF kost?



Jag har inte märkt att jag tappar hår men det kanske jag gör. Joo Lisa, såg att du spelar LoL? Eller har jag fel? :D Vi får ta och spela någon gång, kan vara kul! Inte många tjejer som spelar dataspel :D

2011-08-01 @ 12:52:39
URL: http://sabrina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0