en viktkamp

jag har sjukt dålig karaktär. jag har försökt med så mycket knep för att gå ner i vikt senaste åren. det har varit allt från pulverdiet, LCHF, low fat, hårdträning och föbättrad kost. och alla fungerar! i ungefär 2-3 veckor... sedan ramlar jag tillbaka och tänker äh, vafan. skitsamma!
nu känner jag själv att jag kommit till en gräns, och jag ORKAR inte försöka med mer. spelar ingen roll vad folk säger.
jag tar genvägen....
nästa vecka ska jag gå på ett informationsmöte på carlanderska om "gastric bypass" alltså en magsäcksoperation.
samma operation som bland annat anna book och star jones

vissa blir mer eller mindre förbannade på mig när jag berättar att jag tänker göra denna operation, och att jag visst kan fixa det på annat sätt, och att det bara är att sluta äta skit.
men varför ska jag plågas och försöka med det? jag tar somsagt genvägen. må det vara dyrt rent pengamässigt, men det kommer ge mig så mycket annan rikedom.




star jones



Kommentarer
Postat av: Caroline

Det tycker jag du gör rätt i :) Oavsett så måste man ju inse fakta att man kommer dö i förtid och då förstår jag inte varför en operation är en dålig idé? Det är väl jättebra och en snabb start på ett helt nytt liv!

2011-03-17 @ 22:24:26
URL: http://enbyggtjejs.blogg.se/
Postat av: sanna

Tycker du är grymt stark och modig. Det är ett stort steg och jag är säker på att du har vägt både för och nackdelar emot varandra, och kommit fram till det som är rätt för dig.



Såg du kalla fakta förra veckan det handlade om det. både bra och dåliga sidor.

2011-03-18 @ 09:37:54
URL: http://tmms.blogg.se/
Postat av: elsa

så på dig, du är modig!

Bry dig inte i vad andra säger för taskiga saker, utan gå din egen väg .

2011-03-25 @ 16:53:51
URL: http://elsaannakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0