like a virgin!

det blev en lång dag/kväll/natt!
först var vi på derbyt jag och emelie... jag vill inte ens kommentera saken. IFK vinner den matchen på fusk, och det säger alla. vi höll ledningen i mer än halva matchen.
sen lägger IFK ett mål på en solklar offside. så solklar att till och med ifkspelarna själva såg fundersamma ut och inte vågade jubla.men jag skiter i vilket! öis visade hjärta och kämpade på i 93 minuter. någonting dem inte visat på väldigt länge tidigare...


efter derbyt mötte jag och emelie upp veronica utanför nya ullevi. vi stod i en bankomatkö som var typ en mil lång och tog en timma. därefter gjorde vi entré på planen. vi fick helt okej platser ganska nära scenen. sedan öppnade sig himlen och jag har inte sett så mycket regn på flera månader. snacka om störtskur! på några sekunder var alla på hela ullevi helt dränkta. vi kände oss som dränkta råttor!
förbandet var inget band, utan en långhårig DJ som stod och vevade med armarna långt bak på scenen.
vissa låtar var riktigt bra remixade, men alla stod i vita stora regnponchos och ingen kunde riktigt röra på sig.
sedan, efter en lååång blöt väntan kom ÄNTLIGEN madonna ut på scenen! hon var lika snygg och sexig som på bilder.
hon spelade låt efter låt, men det kom inte en enda klassiker! mot slutet kom la isla bonita, men tyvärr var också den helt up-poppad! det var bara nya söndermixade låtar. visst, det kunde ha blivit världens största dansgolv, men nej, det gick inget vidare. noll publikkontakt var det också. jag hade mycket högre förväntningar på madonna. mycket högre!
att vi i  publiken går igång först när michael jackssons låtar spelas, visar ju hur dåligt det är... (hon gjorde någon hyllning där...)
jag menar, det är ju madonna-fans som är på plats? och trots det så går inte hennes egna låtar hem!
jag ville ha lite klassiker, lite känsla och lite värme. men nej, madonna verkar tyvärr väldigt kallhjärtad.
sedan att hon inte ens visar sig utanför hotellet när hennes fans har väntat på henne i 19 år är ju så dåligt att man bara vill börja gråta!
vem tror hon att hon är? det är ju fansen som gjort henne till den artist hon är, lite uppskattning till oss då vore väl inte fel. skitsamma! madonna får en tvåa i beyg av mig. för ljusswohen var riktigt häftig, och scenen var stor och imponerande! och självklart är madonna en jävel på att dansa....



att få taxi hem var också svårt. vi kom hem sent. mycket sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0