lillsemester på hög nivå!

åh, jag och min sambo hade en underbar dag igår! tidigt på morgonen åkte vi in till stena line terminalen, körde på färjan och åkte över till fredrikshavn. det var underbart väder i danmark! vi körde över till blockhus och vidare till fårup. där spenderade vi några timmar på sommarlandet. krille var i extas hela vägen dit och kunde inte sitta still. han har tjatat om att vi ska åka till fårup sedan vi blev tillsammans för över två år sen. när vi väl kom in på fårup åkte vi lite berg-o-dal-banor. den var faktiskt i klass med kanonen, till och med bättre! men i övrigt hade vi nog lite för höga förhoppningar på fårup besöket. visserligen hade vi roligt. vi spelade minigolf, badade i det berömda aqua-landet där vi slängde oss i rutchbanor och vågbassänger. men det var inte samma känsla som när man var liten. vi är precis i den där mittenåldern. jag tror det kommer bli mycket roligare att åka tillbaka om ett par år när vi har egna barn som kommer vara precis som krille var i bilen dit.  i extas!

sedan åkte vi vidare upp till skagen. jag fick köra, och krille fick ligga och sova. inte så konstigt att vi var trötta egentligen, redan här hade vi dygnat. vi fick nästan ingen sömn alls natten innan.
skagen är så otroligt vackert! det fantastiska vädret gjorde det inte direkt sämre. milslånga sandstränder, en sjukt mysig hamn, hus och byggnader som ser ut som slott allihop. jag ÄLSKAR skagen och jag ÄLSKAR danmark!
vi gick längst stranden, vi åt på en mysig liten restaurang innan det var dags att ta sig tillbaka till fredrikshavn igen.
vi var nästan tre timmar tidiga till färjan. men vi hade sett och gjort det vi ville, och var så himlans trötta att vi chekade in bilen, ställde oss i färjekön och sedan sov ett par timmar i bilen innan det var dags att köra på.

vi hade en jättemysig dag! jag behövde en liten mysig lillsemester! <3
- för övrigt brännde jag säkert 400 spänn på bara spelautomaterna på stena line, och kanske det dubbla på öl, vin och dricka. nu har vi bunkrat upp lite hemma!





skagen i det vackra vädret :) fler bilder kommer ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0