midsommar, osv.

tja, alltså midsommar blev ju inte riktigt som vi tänkt oss. faktiskt.
vi hade planerat att ha en riktig höjdarkväll ute i skärgården och festa hela natten lång, tills det blev morgon och dags att ta första morgonbussen hem.
riktigt så blev det inte. det började dock bra! maggie, my och tommy kom hem till mig och krille på lite "förkrök". vi tittade på U21 matchen, drack och käkade chips. my hjälpte mig att locka håret också! det blev jättefint!

sedan åkte vi ut till hönö - för att gå på fest hos josefine aka. pingy! när vi kom dit kändes det bara som en stor kall klump i magen. först trodde jag bara att det var jag som kände så - men det visade sig att mitt sällskap kände likadant.
vi kände inte NÅGON förrutom josefine som hade festen. dessutom var ALLA minst 10 år äldre än oss. jag tror medelåldern låg strax över 35+. folk diskuterade dagisplatser, förskola och pension.
medans vi blev kallade för "barnen borta vid bordet"..... så njae, vi hade inte speciellt roligt faktiskt.
den enda som var i vår ålder var johanna! hon är ett par år ynre än oss. hon är 17, fyller snart 18. men hon var höggravid, i 8onde månaden. så hon om någon snackade ju bara babylycka.


efter någon timma eller två gav vi upp - vi sa till josefine som det var att vi inte riktigt kände oss så pepp på detta, och att vi skulle åka hem. hon verkade ta det bra! skönt, för hon är en jättemysig tjej och skitrolig! men det blev helt enketl bara helt fel i fredags.
som tur var mamma och pappa ute i våran stuga på hönö - så dem körde oss till färjan och sedan tog vi bussen hem till sävedalen igen. där fortsatte drickandet och vi däckade istället hemma hos oss. inte direkt någon lyckad midsommar - men alla kvällar kan inte bli bra helt enkelt! vi får ta igen det en annan dag :)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0