Dag 3 – Mina föräldrar

mina föräldrar är gifta och bor kvar i huset där jag växt upp i sävedalen.

min mamma heter lena och är 50 år.
jag och min mamma har alltid stått väldigt nära varandra hela mitt liv. när jag var liten var det mamma som var med mig på barntimmarna, när jag blev lite äldre var det mamma som alltid åkte med på alla körläger och gospelhelger, då vi har sång som ett gemensamt intresse.
det var också mamma som fick stå i manegen/paddocken/stallet och frysa häcken av sig när jag glatt travade runt på mina hästar.
nu senare i livet har jag och mamma fortfarande ett väldig stark relation. vi pratar på telefon nästan varje dag, och ses ganska ofta.
i våras var vi en vecka i grekland bara mammaa och jag, och det var en jättemysig resa, och något jag gärna  gör om.

min pappa heter berth och är 51 år. självklart älskar jag honom lika mycket som jag älskar min mamma, men på ett annat sätt.
pappa var alltid med min bror linus på hans aktiviteter när vi var små, eftersom de var sportintresserade. min pappa är handbollstränare, så det föll sig naturligt att min bror var med honom, och jag var med mamma.
på senare år kan jag dock tycka att jag och pappa kommit varandra närmre än när jag var liten. han har mer förståelse för mig nu, och framför allt märker jag att han har respekt för mig och mina beslut. han lägger sig inte i och vill bestämma över mig så som mamma ibland fortfarande kan göra.
dessutom är pappa alltid den första jag ringer när jag behöver hjälp med något hemma. han är en trygghet för mig, helt klart!

jag älskar mina föräldrar otroligt mycket, och jag kan inte tänka mig ett liv efter deras bortgång. förhoppningsvis
lever dem väldigt länge! <3



pappa å tiger woods, steekare.

mammi på kreta





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0