du måste va' sjuk! sjuk, sjuk, sjuk!

förra onsdagen (en vecka sedan exakt) satt jag på jobbet och frös. alla andra svettades, eftersom det var typ värmerekord. men jag frös.efter jobbet åkte jag direkt hem, la mig på soffan och somnade. vaknade sedan efter en timma av att jag istället var skitvarm. fattade att jag troligtvis hade feber, så jag tog fram febertermometern. 39,5?! det kan inte stämma, eller? jag gick å la mig i sängen och däckade direkt...

morgonen därpå när klockan ringde gick jag som vanligt in för att duscha. jag tyckte att golvet gungade och jag blev helt yr. tog tempen igen, 40,5! herregud, snart 41 graders feber. ringde till vårdcentralen och fick komma dit senare under dagen.

läkaren gjorde alla tester man kunde göra. blodprover, urinprover, halsprov... allt! och visst hade jag en infektion i kroppen, men läkaren kunde inte förstå vad som var fel.efter över en timmas undersökning trodde läkaren i alla fall att jag kanske hade njurbäckeninflammation. eller någon typ av blodförgiftning.
jag fick ett starkt penicillin och fick gå hem igen.

 

sov hos mamma för att jag inte ville ligga ensam hemma i en svettig varm lägenhet. mamma baddade mig med blöt handduk, gav mig isglass, och fyllde på cocacolaglaset.
dagen efter vaknade jag med precis lika hög feber, runt 40 grader. mådde skit! jag som trodde det hela skulle bli bättre....
fick besök på kvällen av maggie och joss. vi som skulle göra roliga saker hela helgen! nu låg jag bara nerbäddad i mammas källare med feber.
och så blev hela helgen. gjorde ingenting mer än att låg i feber. käkade lite glass då och då för att försöka svalka av mig. såååå jävla typiskt. när joss äntligen är på besök EN helg i sverige så ska jag ligga sjuk. SÅHÄR sjuk också. jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna det....

 

nu en vecka senare är jag tillbaka på jobbet. varit helt feberfri i ungefär ett dygn och det är sista dygnet med penicillin. känns konstigt att sitta på jobbet. jag är van vid att bara ligga i en säng eller möjligtvis i en soffa. har sett 130 timmar (!!!) tre kronor, och nu har jag börjat se första avsnitten av rederiet. spännade spännande!


Kommentarer
Postat av: Lilladockan

men sötnos! stackars! <3



du förresten, vi kom ju totalt av oss när vi pratade om rhcp tidigare. vi får återuppta den diskussionen imorgon.

2011-08-10 @ 20:09:41
URL: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0