nothing else matters

jag skrev i mitt tidigare inlägg om konserten med iron maiden i fredags. i söndags var jag på metallica. det finns inte ord för den spelningen! det går brara inte. det kan ha varit något utav det bästa jag sett, om det faktiskt inte VAR det bästa?
metallica har alltid, enda sedan jag var 4-5 år, varit mitt favoritband. att då få gå på the big 4 och se metallica är enormt.
eftersom båda konserterna var samma helg och inom samma genre är det lätt att man jämför - och det kanske inte är helt bra. men metallica slår iron maiden, det gör dem.
allt var helt enkelt lite bättre. ljudet, låtvalen, scenframträdandet, showen.
känslan när alla raketer och skott sköts under introt till "one"... herregud! rysningar i hela kroppen. som tur var finns hela konserten upplagd på svtplay, så jag kan uppleva detta om och om igen!
tack metallica, för att ni helt enkelt är bäst.

Kommentarer
Postat av: Anna

Metallica 4-ever ;)

2011-07-07 @ 20:45:27
URL: http://peakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0