vad jag bryr mig om nu är att från samma säng lyssna till samma regn

mina senaste blogginlägg har bara handlat om håkan hellström - eller ja, jag har väl mest citerat hans låtar och sådär, men ja.
fast det är en man som betyder mycket för mig och har gjort det i 12 år!
hans musik och hans personlighet har påverkat mig under hela min tonårstid så självklart ska han få den platsen i min blogg.
jag kan inte fatta att det är så lång tid. år 2001 stod jag och min bästa vän joss utanför hans port i vasastan och kastade in blommor och godis i hans brevlåda.
eller när han spelade utanför ullevi och vi kanske var 10-15 pers där och tittade. tänk om han visste för 11 år sedan att han idag skulle spela inför 30 tusen pers på slottskogsvallen....


idag är det verkligen deppväder. grått och jävligt. - lika bra när jag ändå jobbar, jag kan säga att det var lite ångest att jobba i helgen när det var 30 grader varmt ute och solen sken in genom kontorsfönstren...
och så har våran bil gått sönder, igen. alltså, bilar... är det något annat än problem med dem? nu var det dags för fläktremen att gå av. visserligen inget stor fel, men ändå.
man blir utan bil ett par dagar och blir några hundralappar fattigare. jag hade kunnat räkna upp 100 saker som är roligare att lägga pengar på just nu.
trötsshoppa är nog något jag måste göra imorgon när jag är ledig...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0