gastric bypass - snart opereras jag!

nu börjar min viktresa på riktigt. på måndag ska jag träffa kirurgen igen som ska genomföra min operation. jag börjar bli nervös... jag har ännu inte fått något exakt datum, men jag vet att operationen kommer att ske inom ca 70 dagar. troligtvis inte innan jul - vilket kanske är skönt.
innan själva operationen ska jag äta pulverdiet och enbart flytande kost en period. det kommer bli tufft, men det kommer också vara så värt det.
jag vet att många inte tycker jag ska genomgå denna operation - och tro mig, jag har valt fram och tillbaka länge länge, och vägt fördelar mot nackdelar tusentals gånger. men nu har jag bestämmt mig, och då behöver jag stöd, inte tillrättavisanden.

där jag sitter just nu har jag inte tillgång till någon bättre kroppsbild som jag kan lägga upp, tänkte göra det lite senare. den som jag lägger upp i detta inlägg är ganska påklädd, vilket gör att man inte ser min kropp till fullo.
men från min kropp ska ca 45 kg bort. det är otroligt mycket, och det kommer inte hända på några dagar.
men det kommer bli bra. det kommer bli otroligt bra.



jag i sommras.


Kommentarer
Postat av: ulrika

Hej Lisa! Tack för ditt inlägg i min blogg.. väldigt kul att du gillar bloggen. Känner igen mig i det du skriver, kommer alltid vara vissa som inte vill att du ska göra GBP men ofta handlar det om att de är så rädd om dig att de inte vill att nått går galet .. eller att de ser dig som du är idag och rädd för din förändring.. men de kommer se sen hur bra du mår och då kommer de kanske ändra sig.. följ ditt eget hjärta och vad du mår bäst av :) Skriv gärna och berätta hur det går och har du funderingar så fråga gärna.. ta hand om dig.. kramen

2011-11-14 @ 15:22:49
URL: http://ulrika76.bloggplatsen.se
Postat av: alexandra ekstrand

spännande, lycka till!

PUSS

2011-11-14 @ 17:21:12
URL: http://alexandraekstrand.blogg.se/
Postat av: lisa

tack :)

2011-11-14 @ 19:24:48
URL: http://radiovideo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv; tack, vad glad jag blir! Ha en fin kväll :)

2011-11-14 @ 22:12:49
Postat av: Ulrika S

Hej

Lycka till med gbp resan, de som inte tycker att man ska genomföra en gbp har oftast inte förmågan att se saker ur något annat perspektiv än sitt eget. Du vet bäst vad som är bäst för dig. För min egen del så är det de bästa som jag har gjort förutom barna då :-) Lycka till.

Kram

2011-12-01 @ 08:51:40
URL: http://halsomamman.wordpress.com
Postat av: angelica

hejsan



började prata med min läkare igår ang operation, nått ja vart inne på länge då jag bara går upp i vikt pga ämmnesomsättningsfel...

måste fråga vad väger du nu, jag väger nästan 100 och är 169 lång, har smärt plåster mot ledsmärtor mm och det känns inge vidare....

mitt bmi är ju på 33.6 men visst kan man få op om läkare rekomenderar det!?!



kommer följa din blogg!!



lycka till kram angelica

2011-12-10 @ 22:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0