work work!

just nu har jag admin. en timma vi har schemalagt på jobbet då vi ska göra ärenden vi samtalt på oss under dagen. så som att ringa upp kunder som man lovat, ringa runt till olika avdelningar på teliasonera osv... dock har jag nästan aldrig utnyttjat min admin till något vettigt. jag lovar aldrig att ringa upp kunder. och ska jag ringa runt till olika avdelningar så gör jag det under min telefontid, så att jag löser ärrendet direkt. det är kanske både bra och dåligt. kunden blir ju betydligt gladare om man tar tag i ärrendet med en gång. det dåliga är att jag försämrar min statistik. jag tar ju då i snitt mindre samtal på en dag, och då blir ärendetiden längre. men jag ligger ganska bra till ändå. så jag oroar mig inte! så istället använder jag min admin som en betald rast ;) och det är faktiskt tillåtet.

pappa har äntligen börjat jobba igen. så grymt skönt! inte för att jag inte unnar honom att ha semester.... men min laptop gick ju sönder i början av sommaren, och pappa har inte kunnat ta med den för att laga förens han började arbeta igen. så nu ska killarna på hans jobb kolla om den går att laga, och hur mycket det kommer att kosta. garantin gäller inte då skadan är "självförvållad".... helt idiotiskt. ska man inte kunna ha laddaren i under natten utan att riskera att den blir överhettad? jävla skit.
på ett sätt hoppas jag nästan att den inte går att laga. för då går jag in till första bästa dataförsäljare och köper mig en sony vaio (vilket jag snart kommer göra ändå....)

åh, jag längtar till helgen! då blir det utgång med ett skönt gäng :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0