1 dec!

taaadaa! och så var det julmånad och snart julafton. eller ja, 24 dagar kvar!
jag har faktiskt fått lite julstämmning i lägenheten också! ljusstakar, stjärnor och små tomar. dessutom har vi köpt en röd matta och en röd filt till soffan! tänkte lägga upp lite bilder i både bloggen och på bilddagboken sen när jag kommer hem :)

eftersom jag är motståndare till allt vad nya julkalendrar heter så har jag och krille laddat kvällarna nu med mysteriet på greveholm och sunes jul. två 90-tals klassiker som alltid kommer fungera och sprida julstämning!

Kommentarer
Postat av: A

Pinsamt :D du skriver till blondinbella att hennes stavning och grammatik är kass och stavar fel till grammatik. jag är förstummad!

2008-12-01 @ 18:54:47
Postat av: Cecilia

"en hel del stavfel och konstig gramatik i detta inlägg?"



så skrev du på Blondinbellas blogg. Vet du om att det stavas grammatik? Jag tycker inte heller om stavfel men alla gör väl fel ibland?

2008-12-01 @ 19:18:12
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Lady Delight

Angående kommentaren på Blondinbellas sida, så var det inte ett enda stavfel eller grammatikfel. Vilket får mig att tvivla väldigt mycket på din kunskap vad gäller det svenska språket...

2008-12-01 @ 19:52:22
URL: http://www.ladydelight.devote.se
Postat av: Emelie

Ursäkta, men tagen rätt från hennes blogg är den inte! Meningen är dock ganska lik, inte tänkt på det faktiskt. Det var ord som kom när jag skrev, kanske för jag läst dem tidigare, vet inte. Men det var dumt. Så snor från andra gör jag inte direkt, i alla fall inte med mening. Har kollat igenom och kan inte se så mkt annat som jag nu "snott". Något som är ganska likt vad du skrivit såfall är det med julafton men det är ju så jag känner och inte tagit det direkt från din blogg, ber om ursäkt om du känner så. Och om du nu tycker om att klaga på folk för du själv inte mår bra eller vad det nu är, så fortsätt du med det. Men har du något mer du vill säga till mig så kan du ju göra det personligen istället för att skriva här, tack.

2008-12-01 @ 22:08:37
URL: http://mlievensson.blogg.se/
Postat av: Morsing

Haha, oj Lisa, ser ut som att du retat upp lite folk :P. Blondinbella rättar man uppenbarligen inte ostraffat :P.

Själv tänkte jag bara kommentera att mysteriet på Greveholm är så sjuuukt bra :D! Det finns INGEN julkalender där jag sett så många avsnitt som den. :)

2008-12-02 @ 09:46:43
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: lisa

svar till emelie:

okej, det jag citerade från blondinbellas blogg och det som stod här var exakt samma mening när jag kopierade det iallafal. nåväl, detta har ingenting att göra att jag gillar att klaga på folk ELLER att jag inte mår bra (för jag mår kanon!). tvärrt om beundrar jag folk som bloggar, så också dig! det var mest en undran från min sida om du gjorde det medvetet eller ej, då jag reagerat på att många av dina inlägg är snarlika andra blogginlägg. då syftar jag inte bara på min, utan allmänt i olika modebloggar och dylikt.

och ja, jag pratar gärna med dig personligen, istället för via bloggkommentare. dock inte om klagomål och bloggar. hellre om gamla minnen och framtidsplaner!

kram lisa

2008-12-02 @ 12:24:18
URL: http://radiovideo.blogg.se/
Postat av: Emelie

Konstigt eftersom jag aldrig skrivit exakt samma mening som henne. För att jag tänkte att du inte mådde bra var för du klagade på Blondinbella ungefär samtidigt om små grejer, när du själv inte stavade rätt. Rätt komiskt. De enda som är likt det du skrivit var det med julafton och det ber jag om ursäkt för, men som sagt var så är det ju så jag känner så känns dumt om man inte kan skriva det för att du gjort det. Och att jag skriver likt andra modebloggar har jag ingen aning om med tanke på att jag i princip bara läser Blondinbella, Kenzas, Ungmamma15 och folk jag känner. Men men det är i alla fall inget jag gjort medvetet. Önskar dig all lycka med lägenheten och skulle gärna se att du la upp lite bilder på den någon dag :) kram Emelie

2008-12-02 @ 13:14:05
URL: http://mlievensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0