fortfarande sjuk.

jag känner mig fortfarande riktigt dålig. jag är megaförkyld med halsont, hosta, snor, huvudvärk och jag kan knappt prata. visst låter det kul att jobba helg när man har ett telefonjobb? men jag har inte råd att vara sjuk mer... dessutom vet jag att det är många vikarier som måste gå efter jul och jag vill INTE vara en av dem. så jag måste jobba på!
trots att det är jobbigt sånahär dagar när hela tangentbordet blir nersnorat och äckligt.
jag kanske borde legat inne igår på min lediga dag och kurrerat mig? men nej, vi hade ju så roligt igår! - nu undrar ni säkert vad vi gjorde?

jo! igår morse gick vi upp innan klockan sex och åkte till ullared! vi slapp köer, och det var faktiskt inte speciellt mycket folk. visst, det var ju inte tomt direkt men man slapp trängas och bli överkörd av galna tanter med kundvagnar.
vi fick köpt riktigt bra saker. jag tänkte vara riktigt mesig och skriva ner en lista för er sen vad jag köpte ^^ det kommer i nästa inlägg om en stund.  jag gjorde av med mycket pengar - men inte mycket som man jämför med de 5 överfulla gula kassar vi kom hem med. hela bilen var fulllassad med kartonger, lådor och gekås kassar. vi hann självklart med ett besök på net on net och köpte en ny router. snygg var den också!

igår kväll blev inte så lyckat som jag hade hoppats på dock - my, hennes pojkvän och mys kusin paulina var på besök för första gången i min och krilles lägenhet. dock så var jag riktigt hängig och hade dessutom lite feber på all förkyldning. vi gjorde tacos, men jag kände ingen smak över huvud taget. jag kände inte ens smaken av vinet, det smakade som att dricka vatten typ. riktigt riktigt tråkigt!
dessutom var jag sur och gnällig just eftersom jag mådde som jag gjorde och då tog jag ut det på krille - så vi började självklart bråka om småsaker och ja, stämmningen var inte på topp!
men jag är oerhärt glad för att dem kom, trots att jag skäms och ber om urstäkt för att jag var så osocial och tråkig.
men jag lovar på inflyttningsfesten kommer ni träffa en helt annan lisa! det kan jag lova.


näe, dags att jobba lite mer. mamma var nyss här med hostmedecin, nässpray och echinagard!  


Kommentarer
Postat av: Jonna

ja jo, det är antaligen bäst så. tyvärr...

2008-11-22 @ 10:47:15
URL: http://disneydags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0