vill ha, vill göra.

allt vore så mycket lättare om min pojkvän fick ett jobb. jag börjar bli galet trött på att bara ha honom hemma som någon jävla hemmafru. och jag vet att han försöker så gott han kan med att skaffa jobb, både själv men också via arbetsfömedlingen och socialen. men när inte ens det räcker till så ger man upp - snälla, vakna sverige! ge oss ungomdar jobb, vi behöver det!
det finns så mycket jag vill göra nu och i sommar som jag kommer få avstå ifrån bara för att jag vet att jag står ensam med en hyra och måste försörja min sambo.
jag vill kunna åka utomlands med min pojkvän utan att han ska behöva låna ifrån mitt sparkonto, jag vill kunna köpa lite nya grejer till vår lägenhet utan att få dåligt samvete. jag vill köpa en ny mobiltelefon eftersom min inte fungerar.
jag vill kunna köpa en liten bil som jag kan ha, nu när jag tog körkort i vintras och allt.
men ingenting jag vill göra eller köpa kommer att kunna bli verklighet sålänge det är såhär. och det gör mig illamående.



jag vill galet gärna åka utomlands i sommar på min semester
men jag vet inte ens om jag har råd att ta ut min semester. funderar på att jobba på semestern, så jag får dubbel lön.
på så sätt kan vi ju faktiskt klara några månader till....


Kommentarer
Postat av: Sabrina Tonårshäxan

det lär vara riktigt frustrerane så som du har det :(

2009-05-13 @ 07:09:50
URL: http://sabrina.nu
Postat av: Malin

Det kommer vara tufft en period för de flesta, men till slut släpper det, det gör det alltid! Försök bara att stå ut och njut av det lilla, till exempel att du har fått ny lägenhet och har en go pojkvän att dela glädjen med. Kram din gamla granne

2009-05-17 @ 15:52:26
URL: http://torneland.blogg.se/
Postat av: sabrina

vad händer med yppdateringen

2009-05-22 @ 01:49:23
URL: http://sabrina.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0