from am to pm

2 dagar i rad har jag inte vaknat av min iphone.
jag har typ lagt den på ljudlöst, och då har alarmet bara vibrerat = omöjligt att vakna av.
så igår efter jobbet åkte jag och krille ut till "nya" frölunda torg för att köpa en väckarklocka. jag var från början ute efter en "wake-up-ligt" ni vet en såndär, som gör att det blir som en soluppgång i hela lägenheten, och som fågelkvrittrar?
men jag insåg ganska fort att det är inte heller något som skulle få upp mig. så istället köpte jag en skithäftig väckarklocka med typ led-lampor som lyser upp hela sovrummet som en nattklubb i blått. dessutom var den ganska dyr, men jag köpte den på nedsatt pris!
jag packade upp klockan, och försökte installera den, men till min stora besvikelse var det en amerikansk klocka med endast AM och PM!!! panik! jag vet ju inte vad som är AM och PM!
haha, men den turflicka som jag är loggade joss (KÄRLEK!!!) in på msn och jag fick bekräftat vad som var när.


och sen kunde jag inte riktigt sova, så jag la mig faktiskt och läste manualen till väckarklockan. och gissa vad det stod, med stora svarta feta bokstäver?! "DU KAN SJÄLV VÄLJA OM DU VILL HA 12 ELLER 24 TIMMARS KLOCKA (AMERIKANSK KLOCKA ELLER EUROPEISK) det enda du behöver göra är att trycka på knappen "mode"...."
gissa om jag kände mig dum?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0