red red wine go to my head

som jag skrev igår morse var jag hos frissan. jag bad henne slinga mitt hår ljusare upptill, och sen ville jag ha mörkrött/brunrött underhår. kanske kunde hon också slänga in några mörka slingor även uppe i håret för att få det att gå igen i hela håret.
när jag var klar hos min frissa (som för övrigt är sjukt duktig) kände jag mig fin. sen kom jag hem, torkade igenom håret ordentligt och insåg att jag inte alls var speciellt nöjd. slingorna uppe i håret var för ljusa, dem såg nästan rosa ut i vissa ljus. och det blonda var för lite, jag hade mer mörka slingor än ljusa.

ringde ner till salongen och förklarade att jag inte alls var speciellt nöjd med mitt hår, och att det kändes trist att betala såpass mycket och sen inte vara helt nöjd.
hon förstod direkt, och sa till mig att "imorgon kommer du ner hit när du vaknat, så ordnar vi upp detta"

så i morse åkte jag tillbaka ner till salongen. hon kikade på mitt hår och sa "okej, jag förstår hur du menar, vill du att jag ska ljusa upp det igen?" och mitt i allt tog jag ett crazy beslut. "färga hela håret i samma rödbruna färg du slingade det i igår"
sagt och gjort, hon slängde i färgen "red red wine" i hela håret. hon skickade dessutom med mig produkter, färgtoningar och handskar hem så att jag kunde hålla det rött och fint tills nästa gång jag ska komma dit å färga. allt detta helt gratis! 
hon är verkligen underbar min frissa.
nu är jag rödhårig, och jag är riktigt riktigt nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0