Dag 22 – Det här upprör mig

det finns mycket som upprör mig. hade nog kunnat göra en lång lista... men det som upprör mig mest är falska vänner. vänner som säger en sak, men sedan går till nästa person och säger en helt annan sak.
jag trodde jag var vuxen, och att mina tjejkompisar hade växt ifrån det. men där hade jag fel! jag vet att jag fortfarande har vänner som snackar skit, som beter sig som ett gäng 14 åringar. vänner som inte kan acceptera att vi alla valt att leva olika liv, och att vi alla har olika mål i livet. jag tror dessa vänner tycker jag har gjort ett sjukt fel val när jag valt att flytta ihop med min pojkvän, förlovat mig, skaffat fast jobb och letar större bostad för att eventuellt kunna bli fler i vår lilla familj. men för dem vännerna kan jag tala om att jag trivs med det, och att det är det bästa val jag gjort! jag säger inte att era val i livet är fel, och alla måste få göra precis vad som helst. men det som upprör mig är att man väldigt lätt blir dömd av människor när man väljer ett "vanligt svenssonliv" i slutet möts vi alla där ändå. eller?

nu är det väldigt få av mina vänner som resonerar såhär, och den större massan av mina vänner accepterar mitt val av liv, precis som jag accepterar deras. och dem som inte accepterar det lär inte läsa min blogg ändå...  


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller fullständigt med dig Lisa!

Eftersom jag gjort detsamma. Antar att det är därför jag har väldigt få nära vänner, och gjort ett val att mest ha killkompisar.

Fast då hör man skitsnack bakom ryggen på jobbet istället...



Hoppas allt är bra annars, tror de blir bättre om ni hälsar på i Linköping sen, just nu är de lite rörigt med flytten här hemma i Vetlanda =P

Kram

2011-01-12 @ 10:52:38
URL: http://englatankar.devote.se
Postat av: jos

det är väl tur att vi alla gör olika val, annars vore det tråkigt :) man ska göra det man känner för, sen kan man ju alltid ha åsikter såklart.

2011-01-12 @ 17:32:49
URL: http://thejelliclecat.blogspot.com
Postat av: jos

är min comment borttagen?

2011-01-12 @ 17:46:17
URL: http://thejelliclecat.blogspot.com
Postat av: jos

haha oj :D

2011-01-12 @ 17:47:41
URL: http://thejelliclecat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0