helgen är över

för första gången i hela mitt liv längtade jag till måndag. jag har sedan i fredags längtat efter vardag igen. helger handlar BARA om mat. folk ska ut på restaurang, folk ska ha middagar hemma, det är fredagsmys, lördagsgodis, fika på stan, ja ALLT handlar om mat för ALLA. spelar ingen roll vad du ska göra så visst fan har det med mat att göra i någon form.


så det är så skönt att det är vardag igen. nu är det bara en vecka kvar till operation. jag börjar bli riktigt nervös. själva operationen i sig är jag inte så nervös för, herregud, det är duktiga kirurger jag har att göra med. näe, jag är mest nervös för tiden efter operationen. jag satt och läste runt i bloggar, forum och hemsidor där folk som gjort denna operation skrivit. vissa kunde tex inte äta godis, kakor eller chips efter operatioen. tänk.... kommer jag ALDRIG mer kunna köpa mig en påse chips med dip en fredagskväll? för er som inte älskar att äta eller för er som inte har problem med övervikt osv kanske det låter konstigt. men en sån sak skulle kunna knäcka mig. att vara begränsad!
sen finns det andra som säger och skriver att dom kan äta precis vad som helst, precis som innan, men mycket mindre. och det är så jag hoppas det blir för mig. inga komplikationer. jag vill kunna köpa lördasgodis, jag vill kunna äta en bit pizza då och då och jag vill kunna ha en utekväll på krogen precis som alla andra i min ålder utan att må pest.
näe, dags för frukost. jag tror det blir en shake med kaffesmak....

Kommentarer
Postat av: Liza

Hej! Hittade din blog via en annans :-) Jag har varit opererad i 3v och har ätit både chips och godis. Grillchips blir jag bara så grymmt sugen på ibland men nu för tiden räcker det med 2-3 st så är det behovet mättat. Lakris däremot är något jag är sugen på mycket. Särskilt om jag blir illamående då hjälper det, vilket jag blir ibland av mjölkprodukter. Du kommer kunna äta chips sen men inte så många på en kväll. :-) Lycka till på din operation!

2012-02-09 @ 00:17:01
URL: http://lizasgastricbypass.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0